Liljors doft

Häromdagen frågade jag en kund som handlade i min kassa om de blommor hon bar på var en gåva till henne eller om hon skulle ge bort dem. Det visade sig vara varken eller, istället visade sig att hon köpte färska blommor till sig själv en gång i veckan. Jag har haft samma tanke, dagdröm eller fantasi just om att ha färska blommor hemma, men jämt känt att jag ska börja köpa färska blommor när jag städat i ordning hemma. Och eftersom jag aldrig nått hela vägen fram med min städning så har jag heller inte köpt några blommor. Men så kom jag en rätt bra bit när jag röjde igår och idag köpte jag vita, väldoftande liljor som är min favoritblomma. Och jag köpte blommorna trots att jag inte känner mig färdig eller helt tillfreds med städningen. Istället för att vänta på att städningen ska bli så där perfekt som jag har som krav på mig själv så kanske de väldoftande färska blommorna ger mig uppmuntran, inspiration och motivation till att hålla ordning och fortsätta mot den där bilden som jag har av hur mitt liv och mitt hem ska vara.


Kommentarer
Postat av: Anders

Bra! Jag ska följa ditt exempel redan idag.

2009-07-25 @ 13:59:37
Postat av: J. Åke Englund

Gör det, det är en härlig känsla av att komma hem till en doft av färska blommor :)

/Åke

2009-07-27 @ 23:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback