Otacksam?

Utan att skryta eller överdriva så kan jag ärligt säga att jag har god kontakt med de som handlar i den ICA-butik som jag arbetar i. Ibland har jag svårt att sätta gränser och en del kunder är gränslösa. En äldre dam som fattat tycke för mig är inne nästan varje dag och vill prata med mig, ibland ger hon mig saker som blommor eller ber mig skrapa en trisslott med henne och häromdagen kom hon med en present till mig. Jag öppnade presenten och det var en sten med texten "Min solstråle", något som hon brukar kalla mig för. Jag blev naturligtvis glad för hennes gåva och tacksam för hennes uppskattning. Men, jag tycker inte om småsaker. Tycker tvärtom att jag har för mycket krafs och försöker regelbundet ge bort eller på annat sätt göra mig av med sådant som jag inte använder och jag finner ingen lycka eller glädje i att äga saker. De saker som jag äger vill jag ska vara utvalda och viktiga för mig. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med stenen som jag fått och därför ligger den kvar på arbetet och jag har fått frågan av arbetskamrater varför jag inte tar hem den och jag har då berättat om min tanke att äga få men viktiga saker. Men jag är rädd för att de inte förstår min tanke utan uppfattar mig som otacksam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback