Samtal

En av de svåraste och jobbigaste uppgifterna i mitt arbete har varit att ha utvecklingssamtal med mina medarbetare. Något som gjort det till en av mina svåraste och jobbigaste uppgifter har i mångt och mycket varit min egen attityd, min egen rädsla. Inför varje samtal har jag byggt upp en inre känsla kring hur jobbigt samtalet kommer att bli. Jag har inte känt mig bekväm med frågorna och säkerligen utstrålat det under samtalen. Men så för ett par veckor sedan när jag lunchade med en vän fick jag hans vinkel på att vara den som är på mottagarsidan under ett utvecklingssamtal. Detta gav mig en ny syn på utvecklingssamtal och idag hade jag ett utvecklingssamtal som var bra och givande för både mig och medarbetaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback