Ett tyst eko

Jag var och spelade tennis idag igen. Med tanke på att det var andra gången i mitt liv som jag spelade tennis, och att jag under hela mitt liv varit bollrädd och undvikit all sorts bollsporter så vill jag påstå att det gick ganska bra. I synnerhet då med tanke på att jag är helt i avsaknad av bollsinne och balans.

När vi gick in i den mörka tennishallen och tände belysningen så var det en mäktig känsla när lysrören blinkade till och tändes en efter en och avslöjade tennishallens rymd. När jag gick in i tennishallen förundrades jag över tystnaden i detta utrymme, när jag satte ner fötterna i marken uppstod ett tyst eko som gav intrycket av att tennishallen svalde alla ljud. Samtidigt som det var en mäktig känsla så fick den mig att känna mig liten.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul när du lägger ut bilder på bloggen :) Grattis igen! (om du sett facebook alltså)

Postat av: Åke Englund

Är lite dålig med där på bilder men ibland så :)

Take care!

/Åke

2008-11-14 @ 00:32:57
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback