Dämpat engagemang

När jag gick dagens första hundpromenad såg jag en grupp män stå tvärsöver gatan från Ica-butiken som jag arbetar i. de var 4-5 stycken och jag har tagit fast samtliga vid olika tillfällen när de har snattat. När jag gått förbi dem och kommit utom hörhåll, ringde jag till mitt arbete för att varna dem för att något kunde vara på gång. Under samtalets gång såg jag att det stod två papperspåsar fyllda till brädden med varor, varor som jag tvivlade på att de hade betalat för. Mitt telefonsamtal avslutades och jag funderade på om mitt engagemang för arbetet var lite för djupt men slog ifrån mig tanken och fortsatte promenaden med hundarna.

Efter att ha varit på bio under kvällen gick jag in på arbetet för att handla lite. På väg hem, när jag gick över gatan som går mellan arbetet och min bostad, mötte jag två män, även dessa har jag tagit fast för snatteri. Jag tog fram min mobil för att ringa till jobbet och varna dem för att något kunde vara på gång. När jag gick där i regnet med telefonen i min hand så började jag fundera. Det var bara unga tjejer som arbetade kvällspasset, ingen av dem hade, vad jag visste, någon erfarenhet av dessa snattare. Jag torkade bort regndropparna från mobilen och la ner den i fickan igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback