Att skriva utifrån känslan

Sitter och skriver på en text till Borås Tidning. Känner att jag har väntat för länge med att skriva den men nu har jag äntligen kommit igång. Märker att när jag skriver så ändras det jag tänkt fokusera på till ett annat ämne. Det är inte alltid som texten tar sig den form jag tänkt. Det är nästan som att jag skriver utifrån känslan istället för tanken. I slutändan blir resultatet en text som genomsyras av min röst, mitt sätt att skriva. Hoppas bara att Borås Tidning köper mitt alster.


Kommentarer
Postat av: Benny

Tjena! Är det inte så att det är för att du låter känslan ta över som gör att du skriver så bra. Man behöver inte tänka det flyter på ändå. Utan känslan blir det "bara" en text. Övertygad att bt köper det. Ha de!

2008-10-03 @ 06:04:19
Postat av: Anna

Hej Åke!

Tack för tipsen ang NY, är i skrivande stund i NY. Tycker att staden är fantastisk och jag går väldigt mycket och på de sättet får man ju se mycket! Har både besökt Central Park och Empire State Buliding, fantastiska ställen på sina vis! /Anna

2008-10-04 @ 14:53:33
Postat av: Torbjörn

Hej igen, Åke!



Jag vill gärna ta tillfället i akt att uttrycka min uppskattning för de kloka och tänkvärda inlägg som du så gott som alltid delar med dig av på din blogg. Även om vi inte alltid är av samma åsikt, så vill jag att du ska veta, att jag tycker du verkar vara en ovanligt klarsynt och vis man - en resurs i den lokala debatten om människors lika värde.



/Torbjörn

2008-10-04 @ 20:48:14
Postat av: Åke Englund

Hej Torbjörn!

Ett stort tack för din kommentar, och ditt beröm. Jag känner mig glad, ödmjuk och tacksam.



/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback