Ibland stöter man på något som berör ens innersta



Ibland stöter jag på något som tilltalar och berör mig på ett sätt som jag inte kan förklara. Detta klipp på YouTube med en bit av ett tal av Harvey Milk. Harvey Milk var den första öppet homosexuella som valdes till ett offentligt ämbete i USA men som senare mördades och idag anses han vara en viktig del av homosexuellas historia. Hans närvaro var tydlig när jag var i San Fransisco i somras såväl genom byggnader som bar hans namn som i diskussionerna om den kommande filmen om hans liv.

Sedan jag fann klippet på YouTube har jag lyssnat på det om och om igen, Klippet talar till mig på ett sätt som jag sällan upplevt, Hans sätt att prata och talets uppbyggnad är saker som tilltalar och berör mig. Jag inser också att talets likheter med mina föreläsningar är slående.


Kommentarer
Postat av: Anders S

Fantastiskt klipp. Ser fram emot filmen! Gör du?

2008-11-17 @ 23:26:08
Postat av: Åke Englund

Hej Anders! Visst är klippet bra, ser verkligen fram emot filmen, den verkar riktigt bra.

Take care :)

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback