Uppdaterad drömlista

Jag har oftast varit mer intresserad av upplevelser än av saker och när jag gick Självkänsla nu-kursen så började jag skriva en drömlista som jag försöker att uppdatera och bocka av när jag gjort något på listan. Listan har utvecklats med tiden och numera är listan samlad i en bok som har ett vackert och fantasifullt omslag som symboliserar det vackra och gränslösa i mina drömmar. Med tiden har jag kompletterat listan med saker jag upplevt som haft betydelse för mig, vilket ger mig än mer inspiration till nya drömmar. När jag läser i min drömbok bland de saker som jag gjort och varit med om så ter sig inte de drömmar som jag ännu inte uppfyllt så svåruppfyllda och jag fylls av inspiration till att förverkliga mina drömmar. På listan över saker jag gjort finns till exempel att sommarprata i radio, skriva för en tidning, klappa vilda delfiner, krama redwoodträd i Kalifornien, höra Big Ben i London slå, bada i medelhavet, se norrskenet, rida på en elefant...

På listan över saker jag vill göra finns nu bland annat att flyga varmluftsballong, se körsbärsträden blomma i Japan, äta frukost på Tiffany's i New York, dofta på rosorna i Monets trädgård i Giverny, bada i varma källor på Island, besöka katedralen Santa Maria del Fiore i Florens...


Dröm som om du skulle leva för evigt, lev som om du skulle dö idag.
James Dean


Kommentarer
Postat av: Sebastian

Tänka sig, vi delar en del av de där drömmarna. Sen barnsben har jag drömt om att få vara sommarpratare i radio och vem vill inte äte frukost på Tiffany's (eller snarare kanske vara Audrey Hepburn?)?



På min lista ligger att skaffa mig en lägenhet på Söder i Stockholm samt en dag hitta ett ruckel i Toscana jag på egen hand skall renovera och bygga upp på nytt, högt om inte högst. Sedan kan jag nog vara rätt nöjd med min tillvaro.

Postat av: Jennifer

Även jag har en drömbok och en av de största drömmarna var att flyga luftballong. Genom min granne som är journalist på BT fick jag denna upplevelse gratis, eftersom han också är med i BT:s flygklubb. Kanske kan du gå den vägen om denna dröm inte redan slagit in?



Håller just nu på med en uppsats i arkitektur om Santa Maria del Fiore - oerhört fascinerande byggnad!

2009-01-12 @ 15:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback