Religionsdialog på en tisdagskväll

Då kvällens kurs var inställd valde jag att gå en föreläsning om de Abrahamitiska religionerna. En föreläsning om dialog, samexistens och tolerans. Kanske lite okonventionellt en tisdagskväll i oktober kan man tycka. Men förutom att det var otroligt intressant så tycker jag att det är roligt och spännande att lära mig nya saker. Samtidigt så blir det en slags korsbefruktning då jag, förutom allt jag lär mig om kvällens ämne, får inspiration till mina egna förläsningar genom att iaktta föredragshållaren. Samtidigt så får jag idéer till nya och konstruktiva sätt att arbeta med ämnet homosexualitet. Tänk om det hade varit lika kul att lära sig saker när man gick i skolan! Varför var det inte så? Beror det på skolans upplägg, min studiemotivation eller lärarnas oförmåga att motivera. Eller var det så att man var så fokuserad på att klara av det vi kallar tonår, pubertet och uppväxt...


Kommentarer
Postat av: Tessan Bohman

Hej vännen! Vad härligt att få läsa din blogg - jag är för tillfället inne i en "läsablogg-hysteri"..ha ha

Ä det ok att jag länkar till din blog??



//Kramen!

Postat av: Åke Englund

Hej Tessan!

Läs på du, och länka gärna, jag har en väldigt liten men trogen skara som följer mig så sprid gärna ordet :)

2008-11-14 @ 00:39:31
URL: http://akeenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback