Irritation

Vissa dagar känns allt fel från början och man går omkring irriterad, vissa dagar är man med om något som sänker ens dag och man går omkring irriterad. Idag var en sådan dag. Jag gjorde mitt bästa för att dölja min irritation för min omgivning och jag tyckte mig klara det ganska bra. En av mina stamkunder som är lite speciell, brukar tolka mig utifrån numerologi och astrologi, och idag handlade hon av mig. Jag hade känt mig irriterad och lite nere men gjort mitt bästa för att dölja det, så när hon log mot mig och sa att jag var lite taggig idag kände jag irritationen växa inom mig. Blev irriterad för att hon kunde se det på mig och för att hon tog upp det. Men jag log och sa att vi alla har våra dagar. Inombords grämde jag mig men jag rättfärdigade mig med att även jag får ha dåliga dagar. När hon hade betalat sina varor och skulle gå vände hon sig om, log och sa att det passade mig. Jag blev helt ställd och funderade på vad hon sagt, att det passade mig att vara taggig. Så kom jag på vad hon menade. Jag var orakad. Det var det hon menade med att jag var taggig. Men jag hade varit så fokuserad på min egen irritation så jag antog att man kunde se det på mig.


"Det är i sanning en stor plåga att vara en alltför vacker man"

- Titus Maccius Plautus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback