Smutstvatt och vigslar

Det ar mandag kvall har i San Francisco sa jag har varit har i en vecka nu. Det har tagit ett tag for mig att "komma in" i staden, till skillnad mot New York dar foralskelsen var omedelbar. Tror att det var forst i dag nar jag satt pa laundromaten och laste en bok medans maskinen tvattade mina klader, som jag kande mig i ett med staden. Till skillnad mot hemma sa ar det nagot speciellt med att tvatta sina klader har i USA, jag har alltid haft nagon slags foralskelse i dessa laundromater. Man moter alla slags manniskor och alla blottar sig pa nagot satt da man visar sin smutstvatt for alla, alla har smutstvatt och varre an sa ar det inte, vi ar alla syndare, eller?

Pa tal om syndare och att ta sig ratten att kalla andra for syndare, sa har jag varit vid San Franciscos City Hall i dag, det var forsta dagen da aven homosexuela kunde inga aktenskap pa samma villkor som heterosexuella. Forutom alla som var dar for att visa sitt stod och sin uppskattning sa var det aven de obligatoriska motdemonstranterna med sina plakat om att homosexualitet ar en synd och att gud hatar bogar. Dessa motdemonstranter var tydligen inte ens fran San Francisco, stodet for jamlikhet ar sa stort har att det inte finns nagra lokala motdemontranter att uppbringa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback