Hemkommen

Är hemma igen efter min resa till San Francisco, det känns skönt att vara hemma igen och jag är fylld av energi, tankar och idéer. På flyget hem skrev jag spontant ner punkt efter punkt med saker som jag vill göra. Jag skrev bara ner allt jag kom att tänka på utan att lägga någon värdering i om det var saker som jag kan genomföra, jag brydde mig inte om att fundera på om det var saker som jag har ekonomi att genomföra utan istället lät jag bara tankarna flyta och plockade upp de idéer som kom till ytan i denna flod av tankar. Det är väl så för många av oss att när vi byter miljö så stöter vi på det som är annorlunda och i det mötet så uppstår rädsla eller inspiration. Och för mig så uppstår oftast inspiration, jag fylls av glädje och kreativitet. En vän till mig frågade mig hur det kommer sig att jag åker iväg så långt och varför jag åker själv, speciellt när det är så mycket enklare att bara stanna hemma. Jag svarade att jag åker själv för att jag trivs med det och att jag i mångt och mycket åker just för att det inte är det enkla. Men att jag åker så långt har nog i mångt och mycket att göra med att jag någonstans söker mig själv. När jag vandrar längs med gatorna i främmande städer på egen hand, när jag utmanar mig själv med att göra det jag är rädd för och när jag gör det som är okänt för mig så stöter jag ibland på bitar i det pussel som i slutändan blir ett mera helt jag.


"Att förstå är att komplicera. Det är att berika med djup."

- Lucien Febvre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback