Gamla drömmar, nya mål

När jag tänker efter så inser jag att jag under det senaste halvåret har fått två drömmar uppfyllda, två drömmar som jag haft under en lång tid. Att jag tidigare i år fick pris för min kamp för homosexuellas rättigheter är något som jag drömt om under en lång tid. Jag har inte uttryckligen drömt att få just RFSL:s HBT-pris, men jag drömt om att kämpa för något som är större än mig själv och få ett erkännande för min insats. När jag tänkt efter så inser jag att jag alltid försökte lyssna på sommarpratarna när jag växte upp och att jag imponerades av att de fick sitta och prata om vad de ville. Och hur intressant jag tyckte att det var att lyssna på deras historier. Och nu har jag själv sommarpratat, i ett mindre format och i en annan radiokanal, men ändock. Och nu när jag kommit hit, nu när jag uppnått dessa drömmar och mål, så känner jag en tomhet inombords. En känsla av att det är över nu. Även om jag fortfarande lever i någon slags svallvågor efter radioprogrammet, idag har ett tiotal personer tackat mig för programmet och jag fick dagens ros i Borås Tidning, så det är inte över på något sätt. Men jag har ändå funderat på vad jag har för drömmar och mål den kommande tiden.


Något som påverkat mig djupt, är en film som jag såg i San Francisco. Filmen är bland det vackraste jag sett, allt från ljussättningen och färgerna till musiken. Jag såg filmen tre gånger under den tid som jag tillbringade i San Francisco och den gjorde lika djupt intryck på mig varje gång. Jag har funderat mycket på filmen och på filmens regissör i synnerhet, tanken på att skapa något så vackert är svindlande och jag har diskuterat filmen med vänner och bekanta. Under ett av dessa samtal så väcktes en ide, en dröm, ett mål. Gamla drömmar har uppfyllts och nya drömmar väcks.


"En människa förblir vis så länge hon söker visheten, när hon tror sig ha funnit den blir hon en narr."

- Talmud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback