Bitter, elak och sur

Jag försöker att fokusera på det positiva, jag tror på livet som en cirkel och att det vi ger får vi tillbaka, jag tror att vi attraherar det vi ger andra människor och det vi fokuserar på. Eftersom jag tror allt detta försöker jag att inte fästa mig vid elaka människor och jag försöker att i största möjliga mån undvika negativa människor. Detta är ju lite svårare på mitt arbete men jag gör mitt bästa och har överseende med sådant som anses som otrevligt, ohövligt och ofta aggressivt uppträdande. Jag vill helst inte ens nämna det för mina arbetskompisar då jag vill vara en positiv förebild och då jag tror att jag lär ut i allt jag gör. Detta är inte alltid så lätt då mina arbetskamrater är min ventil och det vore helt omänskligt att inte reagera på en del saker jag får stå ut med. Idag var det en kvinna som var bitter, elak och sur utan dess like. Hennes sätt att hantera mig och mina arbetskamrater hade fått vem som helst att bryta ett umgänge med henne och gå vidare med sitt liv. Först var jag förundrad och arg på henne, jag undrade hur hon blivit som hon blivit. Efter det blev jag fascinerad och arg, hur är det möjligt att hon tror att hon kan hantera andra människor på det sätt hon gör. Slutligen var jag bara förskräckt och arg men som tur var så var det en arbetskompis som tog den största smällen innan hon lämnat butiken, och min arbetskamrat var tydlig men ändå proffsig på ett sätt som inte ens jag hade klarat.


Jag vredgas, alltså är jag

- Gyorgy Balint


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hallå där!



Vill du bli hörd och synas mer?

Delta i tävligen om att bli veckans blogg,

bli länkad och få din alldeles egna ikon

för din blogg! Låter inte de lockade?



Skynda och passa på!

http://rebeccaasv.blogg.se/2008/july/vill-du-bli-veckans-blogg-nr-3.html#comment



Kram

2008-07-24 @ 23:48:47
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/
Postat av: Helen

Nu fick du mig att längta tillbaka till jobbet underligt nog, just för att få känna den där känslan av att man klarar av situationen och att elakheterna liksom rinner av en som vatten på en gås. Samtidigt är känslan av att man har det så mycket bättre än den bittra, elaka och sura människan som liksom "valt" att leva ut sin missnöjdhet mot andra så tillfredställande att man nästan skäms..

2008-07-25 @ 22:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback