Tursamhet

Jag är en av naturen, eller erfarenhet, skeptisk person. Jag tror inte på änglavakt eller ödet. Ibland har man tur, ibland har man otur. Två av mina bästa och närmsta vänner är samtidigt vänner med stor tur. Båda har de senaste veckorna varit med om bilolyckor där de klarat sig nästan oskadda men bilarna har blivit till skrot. De har hanterat vad de råkat ut för på helt skilda sätt. Jag hanterar det som de har råkat ut för med att se mig som en person med stor tur, en person med tacksamhet och jag tar tillvara än mer på deras närvaro i mitt liv. Jag vet att jag är en person med stor tur för de finns kvar i mitt liv. Jag är en person som är fylld med tacksamhet för att de finns i mitt liv på bonustid och jag försöker ta tillvara på vår vänskap än mer. Och jag ser mig som en person med tur som får deras närvaro i mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback