Kompensation

Jag har en medarbetare vars mamma är imponerad av mitt skrivande, mamman läser alla texter jag skriver och så fort jag får något publicerat i Borås Tidning så berättar hon om detta för min medarbetare. Häromdagen berömde hon mitt jul-sms och för varje gång jag får höra att mamman tyckt att jag skrivit något bra så blir jag glad och varm inombords. Generellt känner jag så här inombords när jag får beröm men det känns alltid lite extra när det är en förälder till någon jag känner. Detta beröm och gillande är inget jag är beroende av men det gör mig glad. Jag antar att det är någon slags kompensation för den brist jag lidit i min egen familjesituation. Det känns som något ganska logiskt och naturligt att uppskatta sina föräldrars uppskattning, och om jag inte har kunnat få den från mina egna föräldrar så blir det som en liten kompensation i vuxen ålder att få den från andras föräldrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback