Julen gåvor

Sedan jag blev singel har jag tillbringat mina jular med såväl vänner och arbetskamrater som på egen hand med hundarna. Jag har även en stående inbjudan att fira jul med min bästa vän och hans familj i Östersund. Så jag har alltid haft ett val och även om jag har valt att fira jul på egen hand en del jular så har det varit just ett val, mitt eget val och jag ser och känner det mer som att jag firar min jul för mig själv och inte firar julen ensam.

I år valde jag att fira min jul för mig själv med, mina hundar som sällskap. Och eftersom jag firar min jul själv så byter jag heller inte julklappar med någon. Oftast så köper jag något till mig själv, i år blev det symboliskt nog en bok om symboler. Men i år så fick jag även två julklappar. En julklapp från mina vänner Fredrik och Johan och en julklapp från mina vänner Lina, Linda, Tobias och Simon. Dessa två julklappar var helt oväntade och jag väntade med att öppna dem till sent på julaftonens kväll. Njöt av känslan som jag kände bara utifrån att de valt att ge mig presenter. En känsla som var svår att beskriva men som var en blandning av glädje, tacksamhet och livslust. Så oväntat, så värdefullt. Gåvor i julens sanna anda. Att jag senare under julaftonen fick veta att en vän från vad som känns som en annan tid, ett annat liv, läser min blogg, gjorde min jul än mer värdefull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback