Tre blänkande mynt

Vid tre olika tillfällen har jag fått utländska mynt av misstag när jag fått mynt tillbaka. Första gången brydde jag mig inte om att titta på varifrån myntet kom utan jag bar omkring myntet i en ficka under en veckas tid innan jag slutligen tittade på det för att se vilket land det kom ifrån. Lustigt nog så kom myntet ifrån Kanada, jag som funderat på vart jag ska åka nästa år och Kanada har varit ett av alternativen. När jag fick ett utländskt mynt för andra gången tittade jag på det direkt och insåg att det kom från Storbritannien, även det ett land som jag funderat på att resa till. Vid det tredje tillfället fick jag ett mynt från USA, att säga att en resa till USA funnits i mina tankar vore en stark underdrift. Fråga är nog mer när jag ska åka och om jag åker en eller två gånger nästa år. Nu ligger mynten framför mig på bordet bredvid laptoppen, de skimrar och lockar till drömmar och fantasier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback