Min motsats

Jag har alltid varit en arbetsnarkoman. De flesta arbeten jag har haft har varit arbeten med oregelbundna arbetstider och ofta har jag gett mer än vad arbetsbeskrivningen kräver. Ofta lägger jag ner en stor del av min själ i mitt arbete och jag får otroligt mycket tillbaka. Jag har varit arbetslös sex veckor i mitt vuxna liv. Under dessa veckor formligen klättrade jag på väggarna och jag drev samtidigt min omgivning till vansinnets rand. Idag, den sista dagen av månaden, summerade jag stolt ihop de timmar jag arbetat ihop. Och det var ett inte allt för oansenligt antal timmar som troligtvis kommer att lägga grunden för en resa, kanske New York. Under kvällen hade jag en kund i min kassa som man skulle kunna kalla min totala motsats. Han hade en ganska ansenlig kroppsvolym, till skillnad mot mina 65 kilo. Det mesta av hans kroppsvikt var samlad i magregionen, till skillnad mot mina ganska utspridda kilon. Han köpte två sexpack öl, vilket jag aldrig har gjort och förmodligen heller inte kommer att göra, även här var han min motsats. På sig hade han en t-shirt med texten: "Hellre en kulmage byggd av öl. Än en krokig rygg nedtyngd av hårt arbete". Även om jag generellt tycker att t-shirts med "roliga" texter är ganska smaklöst så kan man säga att allt som t-shirten stod för även det är min totala motsats. Tur att vi alla är olika.


Kommentarer
Postat av: jennifer

den texten gillar jag inte..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback