Att inte se det uppenbara

För några år sedan gjorde jag ett försök med att måla tavlor. Det blev bara en tavla som jag målade om några gånger då jag inte var nöjd med resultatet. Slutmotivet blev New Yorks skyline och tavlan hänger nu ovanför sängen i mitt sovrum och där har den hängt sedan jag flyttade in i den lägenhet jag nu bor i. Jag visade tavlan för en vän som var på besök nyligen och nu i helgen kom tavlan på tal när vi var och fikade. Min vän undrade varför jag valt att måla himlen brun, då det inte är en färg som man associerar med himlen. När han frågar mig detta så inser jag att jag inte ens reflekterat över att färgen på tavlans himmel är brun. Lustigt att jag inte sett något så uppenbart och självklart.


Kommentarer
Postat av: Benny

Tjena! Skönt att du är tillbaka med bloggen. Blev lite orolig när du skrev att du var trött på dig själv. Hoppas det har vänt. Det var ju inte den lättaste bollsporten du valde, har själv spelat i många år och vet hur svårt det var i början. Kämpa på!

2008-08-25 @ 12:02:39
Postat av: Åke Englund

Hej igen Benny!

Är tillbaka, det har vänt. Tror att jag driver på mig själv lite för hårt ibland. Men det är bara att bryta ihop och gå vidare :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback