Funderingar kring värdskap över en bit mat

Gick ut och åt med min frisör och några bekanta, vi gick till Spagetti, en restaurang som jag trivs på såväl matmässigt, designmässigt och musikmässigt, sedan skadar det inte att personalen är trevlig. Jag pratade inte så mycket under kvällen men det var ganska skönt att vara tyst och bara ta in vinet, maten och musiken samtidigt som jag lyssnade på sällskapets samtal och funderade på dagens händelser. Har bland annat haft Värdskapsmöte på jobbet, värdskap är något som jag verkligen brinner för och alltid bär med mig oavsett som det är i jobbet, som privatperson eller i mina föreläsningar. Samtidigt är det svårt att hålla i möten som handlar om något så ostrukturerat och diffust som Värdskap, man halkar lätt in på andra saker och ser lättare problem än lösningar så jag måste styra tillbaka mötesskutan på rätt kurs igen. Det är otroligt utvecklande men samtidigt väcks många tankar i mitt i övrigt överfulla huvud. Dessutom handlade mycket av konversationen kring matbordet om att göra någonting av sitt liv och att verkligen ta tag i det. Går till sängs med många tankar och idéer om livet, det känns spännande, arbetsamt men också givande

Dagens låt är Ironic med Alanis Morissette


Kommentarer
Postat av: Liffer

Nu funkade det att kommentera!
Fast "skicka"-knappen hamnar fortfarande nästan utanför explorerrutan...
Det är alldeles precis att det går att klicka på knappen - skumt!

Postat av: Åke Englund

Va bra att det fungerade, sedan jag började blogga igen så har jag inte direkt berättat för någon att jag bloggar utan bara börjat så så därför har jag inte reagerat på att det kan vara problem med kommentars funktionen då det inte är så många som läser min blogg nuförtiden. Bloggar mest för att träna på att skriva och jag känner mig mer "tvungen" att skriva om jag bloggar, det är så lätt att fuska om man bara skriver dagbok typ.
Kul att träffa någon som läser förresten, det är i stort sett samma antal personer som läser mig varje dag så därför antar jag att det är samma grupp av personer men jag har inte någon direkt aning om vilka det är.
Vi ses i kassan på City
/Åke

2007-05-12 @ 00:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback