Kombattanten

När jag klev upp idag så hade jag fått ett mail från Borås Tidning med anledning av min replik på Simon Asks replik som jag skickat in igår. I mailet, som var koncist men vänligt utformat bad de mig att stryka ner min text till hälften. Min text är ju en replik på en replik. Och replikerna ska vara kortare än debattartikeln, det jag skickat in igår var ju en replik på Asks replik som ju var en replik på min replik till Teglunds debattartikel. Låter inte det rörigt så säg. Nåja jag tog mig an uppgiften med entusiasm och gick faktiskt mer än hälften i både ord och tecken. Och jag känner mig riktigt nöjd och uppspelt nu när jag skrivit färdigt. Min text är kort, koncis och skulle kunna läsas upp i en amerikanska valkampanj.

I mailet kallades vi som deltar i den här debatten för kombattanter, vilket ju betyder deltagare i strid, ett ord som verkligen tilltalar mig. Jag är en kombattant i en strid där vapnen består av ord. Mitt anfall är att på ett tydligt sätt men ändå med viss värdighet punktera motståndarsidans argument. Mitt förvar består av att använda orden så att andra tar till sig mina åsikter och ställer sig på min sida. Slagfältet är i det här fallet Borås Tidnings debattsidor. Min seger består i att ge fler och fler människor ord att för sig själva, och inför andra, kunna finna argument som ger homosexuella samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter.

Idag är jag tacksam för:

 

1. Att jag fick möjligheten att formulera om min text för att den skulle kunna publiceras.

 

2. Allt som tv-serien Queer as Folk ger mig i form av upplevelser, känslor och igenkännelse.

 

3. Den vackra naturupplevelse jag fick idag när jag var ute med hundarna och solen sken igenom regnet och visade hur vacker naturen faktiskt är, lätt att glömma bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback