Tankar över en Martini

Fredag kväll, sitter och dricker en Martini, lyssnar på jazz och kollar hotell i New York. Funderar mycket på vilken typ av hotell jag ska välja i New York, måste hålla en ganska låg prisprofil samtidigt som det vore skönt med ett singelrum, The Gershwin hotell som jag varit sugen på sedan jag var i New York i oktober hägrar fortfarande, vet inte om det är för att jag sett hotellet i verkligheten som gör att det blir enklare att välja just det hotellet, det ligger i ett bra område och det passar mitt prisläge. Fantiserar redan om nästa års semester och även New York då också, det känns som att det är min stad i kropp och själ. När mina arbetskompisar drömmer om stränder och palmer drömmer jag om stål, betong och asfalt. Jag har fått smeknamnet Betongbabe på jobbet på grund av detta, tycker det passar mig.

 

Känner mig helt slut i kroppen, ska bli så skönt med en ledig helg, har inte haft en ledig helg sedan jag kom hem från Thailand i början av mars. Jag glömde teaterbiljetterna på jobbet så jag måste in på jobbet innan tåget går imorgon bitti. Helgen kommer att gå i (homo-) kulturens tecken. Lördag blir teatern ?Efter Fredrik?, bara namnet säger att jag måste se den. På söndagen blir det Elisabeth Olssons nya fotoutställning, tycker egentligen inte om hennes stil men den känns relevant för mig så ett besök i Lund blir perfekt semester då varken teatern eller fotoutställningen verkar komma till förra årets mest homovänliga stad Borås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback