Skrämmande

Läste på Patriot.nu, en nynazistisk hemsida om deras aktion mot Springpride i Esklistuna. Springpride är en lokal variant av Pride som ägt rum i helgen i Eskilstuna och en grupp som kallas Motståndsrörelsen, en nynazistisk gruppering, hade en motdemonstration. På Patriot.nu fanns det ett reportage och bilder från deras aktion, fick en dov känsla av oro i magen när jag såg bilderna från den stad jag växt upp i. Det kommer så nära när man ser miljöer man levt och verkat i, det kommer så nära när man vet att det kan finnas männsikor som jag träffat och umgåtts med, det blir till en oro när man inser att människor man känner kan vara utsatta. Bilderna gav mig en oroskänsla jag inte kunde skaka av mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback