Han är ju bög!

Han är ju bög!


På fritiden brukar jag föreläsa för skolungdomar om homosexualitet och har gjort så under 12-13 år i såväl Eskilstuna, Östersund som Borås. Detta gör att jag ofta blir igenkänd av skolungdomar när jag går på stan eller när jag jobbar på mitt ordinarie arbete på ICA. Oftast är detta inget problem då jag som regel erhåller stor respekt från dem jag mött under mina föreläsningar. Det händer dock att jag hamnar i ”speciella” situationer ibland. Ett av dessa hände då jag jobbade i kassan, vi hade två kassor öppna och det var tomt på kunder i min kassa när två killar kommer för att handla godis. Killen som kommer först tittar på min kassa men väljer den kassa som är upptagen av kunder vilket får den andra killen att fråga varför han inte väljer den tomma kassan som jag står i. Svaret blir då; jag kan inte ta den kassan, han är ju bög! Jag blir handfallen av kommentaren och slits mellan att agera utifrån känslan av att vara sårad, arg och ledsen eller att agera utifrån den proffsiga delen av mig som är servicemänniska uti fingerspetsarna och bara låtsas som att jag inte hört kommentaren. Jag räddas dock av killens kompis som utbrister; han ska väl inte knulla godiset! Han tar bådas godis och lägger på mitt band och ler ursäktande mot mig när jag expedierar dem och vinkar glatt hej då när de lämnar butiken.


Kommentarer
Postat av: Mie*

Att det finns så inskränkta människor är direkt skrämmande tycker jag! Jag kan överhuvudtaget inte förstå att det ska spela någon roll vem man blir kär i så länge man är lycklig och inte skadar sig själv eller den andre! Visst borde det vara så enkelt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback