Sista avnittet är bara början...

Sista avnittet är bara början...

Klockan är 00:25 och jag har precis sett det sista avsnittet, av säsong ett, av Queer as folk USA, den är så bra. Serien har verkligen vuxit från att vara en dålig kopia av den engelska versionen till att bli en egen serie med kraft, mod och egensinne att gestalta homosexuellas liv utan att ursäkta sig. Visst, än så länge plöjer den igenom fördomar och standardämnen men den gör det så bra och den gör det på ett sätt som inte gjorts tidigare. Och den gör det snyggt, skådespelarna har verkligen vuxit in i sina roller, de känns trovärdiga och man känner för dem alla, igenkänningsfaktorn är hög. Och jag som funderade så mycket på om jag skulle köpa säsong två när jag var i New York, tack och lov valde jag att köpa den på min sista kväll i New York vilket gör att jag har 20avsnitt stående i min bokhylla och att det finns sammanlagt 5 säsonger inspelade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback