Öppenhet skapar ringar på vattnet

Det är söndag kväll och jag har precis kommit hem från arbetet och en promenad med hundarna. Under stängning av butiken har vi en väktare med oss och det är olika väktare de flesta kvällar, nu har dock min favoritväktare varit och stängt med oss de senaste tre kvällarna. Han är lång, smal och mörk... Och jag har en förmåga att bli helt enormt till mig över killar som jag tycker ser bra ut, men det blir jag å andra sidan ett antal gånger per dag, därav att jag konstant ler på jobbet. När jag och mina arbetskompisar Victoria och Sebastian lämnade butiken och väktaren skrattade Viktoria åt hur till mig jag blev av väktaren. Jag kommenterade lätt drömmandes att väktaren bara såg så bra ut och Viktoria höll med mig och Sebastian stämde in och sa att till och med han tyckte att väktaren såg bra ut. Det kändes så bra att han kunde säga det, allt för ofta tror jag att killar inte kan uttrycka sig på ett sätt som gör att de bryter gamla mönster för hur killar ska vara. Jag tror och hoppas att jag genom min öppenhet kan göra andras liv friare och därigenom enklare. Om fler människor törs vara sig själva genererar detta möjligheter för fler människor att vara sig själva. Jag tror till fullo att öppenhet skapar mer öppenhet, likt ringar på vattnet.

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Skönt att höra Åke! ´Försöker länka min bloggadress här. Annars är den http://baspojken.blogspot.com

Jag kom in via den adressen nu, så du bör göra det också.

Ha det fint! /S

Postat av: B

Jag har typ outat ikväll. För min bästa kompis. Det känndes genast helt naturligt o vi gick vidare o pratade om nåt annat. Det jag vill säga är att bara man tar steget är det inte så jävla svårt. :) Tack för en bra blogg

2006-11-15 @ 01:23:15
Postat av: Åke Englund

hej B
va kul att det gick bra, min egen erfarenhet är att det faktiskt gör det majoriteten av gångerna. skönt att höra positiva exempel, ha det gott.
/Åke

2006-11-16 @ 00:42:09
URL: http://akeenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback