Låna en fördom

Låna en fördom

Mitt ex F är med i ett projekt kallat "Låna en fördom" i Östersund. F kan lånas precis som en bok och sedan kan man prata om homosexualitet med honom i 20 minuter. F representerar minoriteten homosexuella och det kommer också att finnas andra minoriteter för utlåning. Tanken med att låna ut olika typer av människor är att få bort fördomar och att istället skapa dialoger. Jag tycker att idéen är både kul och intressant  och något som borde kunna fungera även i Borås. I samband med projektet har F varit med i en radiointervju i Radio Jämtlands program "Väckarklockan" torsdagen den 2 november, programet finns att lyssna på en månad framåt. Jag blir både imponerad och stolt när jag hör F i radio, imponerad över det arbete han faktiskt gör och stolt över hur bra han gör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback