Förberedelser inför lektionen

Förberedelser inför lektionen

Så var det bara en dag kvar innan min föreläsning, har gått igenom den i mitt huvud idag och det material jag fått av J har gett mig inspiration och lite struktur på lektionen. Har hittat exempel på såväl heteronormativitet, vardagshomofobi som homofobi i min vardag som jag kan använda mig av under lektionen. Brukar mest prata under mina lektioner men den här gången har jag lite mer teori som hade passat på en overhead, men det material jag hade tänkt använda har jag inte på overheadfilm så jag får använda svarta tavlan när jag ska förklara heteronormativitet, vardagshomofobi och homofobi. Jag hatar att skriva på svarta tavlan, på sin höjd brukar jag skriva mitt namn när jag har lektion. Har en gräslig skrivstil överhuvudtaget vilket gör att det enda jag skriver för hand är julkort och vykort, men det blir en utmaning.

 

Har sett Laramie Projekt om mordet på Matthew Shepard, för att komma i stämning inför min lektion om homofobi. Filmen har tidigare visats i Sveriges television och handlar om Matthew Shepards sista tid i livet, innan han torterades till döds på grund av sin homosexualitet. Dådet fick stor uppmärksamhet i media och filmen bygger på över 200 intervjuer och ger en intressant bild av synen på homosexualitet i en liten stad. På tal om film så har jag idag beställt 5 nya filmer med homotema från Discshop, jag är guldmedlem hos dem sedan länge och betar regelbundet av deras undersektion Gay/Bi-tema. Denna gång blev det en skräckfilm, en komedi, en thriller och två dramafilmer. Alla med gaytema i sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback