Att brinna

Så här dagen efter har jag fortfarande tankarna på gårdagens lektion och jag känner mig fortfarande väldigt nöjd, näst intill upprymd, det här är ju vad jag brinner för. Det är absolut inget fel på mitt jobb på ICA, men det är inget jag brinner för. Jag brinner för att bekämpa homofobi, för att förändra åsikter och påverka människor. Har gått omkring och funderat på nya vinklingar på min lektion, det finns så mycket jag vill säga. Det finns så många frågor att besvara. Det finns så många tankar, funderingar och fördomar kring homosexuella. Och det finns fortfarande så få förebilder i verkliga livet, däremot är det inte ont om människor med åsikter om homosexuella och homosexualitet. Vilka hörs högst, de homosexuella som bara lever sina liv med en öppenhet om vilka de är, eller de som utrycker sin homofobi, de som utrycker sin avsky för homosexuella och ofta får göra det oemotsagda. Känner att jag får försöka styra upp min roll som föreläsare och inte som nu bara vänta på att uppdragen ska ”ramla” över mig. Fick goda lovord från läraren på Bodaskolan och jag kan utan tvivel få rekommendationer från Tullengymnasiet, det är en bra start att utgå ifrån och jag har ett outnyttjat nätverk som jag kan använda mig av. Dessutom läser ju de flesta lärare Borås Tidning där jag varit med ett antal gånger vid det här laget. Det är dags att lägga upp en strategi och bestämma mig för vad jag vill göra med mitt engagemang.


Kommentarer
Postat av: benny

Det är helt självklart att du ska göra det du brinner för,annars kommer du stå på ica och ångra dig i framtiden. Kul för dig men tråkigt för oss som vant oss vid ett leende i kassan. Men vi får väl offra oss. För den goda sakens skull.

2006-11-25 @ 07:12:23
Postat av: Åke Englund

Tack för berömmet men det är ingen fara än så länge, vad är de säger i amerikanska filmer; Don't quit your daytime job. Jag blir kvar där så länge jag trivs.
Däremot ska jag försöka att göra något konkret av det jag brinner för och nu är det dags känner jag.
/Åke

Postat av: Benny

Trevligt, då kan man fortsätta handla där. Nu ska jag titta på den nyaste beck för jag missade den på bio. Ha de!

2006-11-25 @ 17:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback