Stolthet

Hade några elever från Bodaskolan som handlade av mig ikväll, de hade läst min blogg. Vi pratade om skolarbetet som de gjort efter mitt besök och de berättade att deras lärare varit stolt över deras arbete. Det gjorde mig glad att det gått bra för dem och det värmde lite extra när de sa att deras lärare var stolt över deras arbeten, stolt är ett stort ord som man tyvärr hör allt för sällan. Känner att jag gjort ett intryck och genom min lektion har jag gett homosexualitet ett ansikte, något som kanske är extra viktigt när man går i nian. Jag vet själv hur jag kämpade i den åldern med att hantera min egen homosexualitet, detta ovanpå allt annat som det innebär att vara tonåring. Deras lärare hade varit stolt över dem, ett stort ord som gjorde min dag.


Kommentarer
Postat av: Benny

tror att orden stolt och uppskattar används mindre nu för all den prestationsångest alla bär med sig,. Det finns inte tid att sätta sig ner och vara stolt över något man gjort eller sagt. Du ska vara stolt över skolarb. Njut av det!

2006-12-19 @ 16:50:24
Postat av: Åke Englund

Tack Benny
Jag ska ta dig på orden och vara lite stolt över mina lektioner, kan behövas lite stolthet och känsla nu när jag ska satsa lite mer på föreläsningarna till våren.
/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback