You'll get over it

You'll get over it

Har sett en helt fantastisk film, ”You’ll get over it” (originaltitel är À cause d'un garçon), som jag verkligen kan rekommendera. Filmen handlar om Vincent, en tystlåten 16-åring och stjärna i skolans simningslag. Han har en vacker flickvän, Noemie, som beundras av alla på skolan. Men hela förhållandet baseras på en lögn då han är homosexuell. Då han träffar Benjamin och blir påkommen avslöjas hans hemlighet och nyheten sprids snabbt på skolan. Avslöjandet förändrar hela hans liv och hur detta påverkar såväl Vincent, som hans familj och kompisar, skildras på ett nästan smärtsamt trovärdigt sätt.



Kommentarer
Postat av: Patrik Magnusson

Intressant, ska absolut se den. Alltid nyttigt om man kan komma närmare att förstå, hur det är att vara homosexuell i vårat samhälle.

Postat av: Johan Stugholm

Jag har så mycket film att se. Om man ska tro recensionerna jag fått mig till livs de senaste dagarna. :) Tyvärr är de ju alla på ett främmande språk, som jag svårligen behärskar.. ;) Ge mig en engelsk-kurs i julklapp. :P

Jag gillar idén med en blogg!! Här kommer jag hänga ofta. Dina texter är så välskrivna och tänkvärda..

2006-08-25 @ 00:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback