Syfte och mening

Syfte och mening är två av de största och viktigaste orden i mitt liv. Både när jag lidit brist på dem och när de fulländat mitt liv. Häromdagen såg jag dokumentär på Kunskapskanalen om män i Storbritannien och deras kris. Och det slog mig att en av slutsatserna i programmet var detsamma som jag känt under min livsresa, att livet rasar samman utan syfte och mening och det är som att falla ned i ett slukhål utan möjlighet att hitta fäste. 
Samtidigt så kan jag uppleva livet som euforiskt och berusande när jag vid tillfällen får uppleva syfte och mening, när jag hittar min plats i livets gigantiska hjul. Samtidigt upplever jag mitt syfte och mening på ett så otroligt personligt plan att inte vet hur jag kan hjälpa andra hitta sitt syfte och sin mening, på något annat sätt än att vara mig själv och leva mitt eget liv så intensivt att jag lyser upp det mörker som alltför många av oss famlar fram i. 
Män i motvind



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback