Fågel Fenix

Det finns ögonblick då saker blir verkliga. Du kan tänka en tanke, planera något, men så kommer det där ögonblicket då det blir verkligt. Som nu när jag bokade rum på ett hotell i Eskilstuna. Hotellet som jag ska bo på under tiden min fotoutställning ska visas. Ironiskt nog har hotellet åteuppbyggts efter en brand, och jag trodde jag bränt alla broar till min uppväxts stad. Men nu kommer jag tillbaka med något jag själv skapat. Helt ärligt så är jag rädd. Rädd för något jag inte kan förklara. För jag har ju klarat mig, jag har ju kommit undan. Men ändå gror en rädsla inom mig. Men jag gör det här ändå. Intalar mig att jag är stark, att jag kommit långt. Att jag vågar, att det värsta är bakom mig. Att jag rest mig ur askan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback