Ensamarbete

Till skillnad från mitt dagjobb (som mestadels äger rum under kvällstid) så har jag valt några av de mest solitära konstnärliga uttrycksmedlen. Att skriva är ett ensamarbete som kräver lika mycket disciplin som inspiration. Det finns ingen som står bredvid och ger en gensvar och feedback på det man skrivit. Den typ av bilder som jag tar kräver mycket förarbete som slutligen leder fram till att jag slutligen tar bilden. Idag har jag suttit och mailat om utställningslokaler, texträttigheter, fyllt i ansökningar och jobbat på affischen för nästa utställning tills att jag var den sista kunden på mitt lokala coffehouse. Att sitta där och göra mitt arbete ger en känsla av att jag gör mitt ensamarbete lite mindre ensamt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback