Daybreak

Daybreak. Engelskans motsvarighet till gryning. Ögonblicket då morgonsolens strålar bryter genom nattens mörker. Ordet hade brutit igenom mitt eget mörker när jag packade ihop det sista och stängde av tv:n innan jag lämnade hotellrummet. Det var gryning och jag skulle lämna landet efter bara några dagar. Biljetterna var ombokade och jag var på väg att ta morgonens första flyg hem. På samma sätt som allt gick snabbt när jag checkade ut, möttes av en man i receptionen som öppnade dörren ut till en väntande taxi som körde mig till expresståget. På samma sätt så hade allt gått så snabbt när jag tog beslutet att åka hem igen, tog beslutet att avbryta resan. Och nu satt jag i en taxi på väg hem. På samma sätt som resan hit hade börjat för några dagar sedan. I gryningen. Daybreak. Engelskans motsvarighet till gryning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback