Tillbaka, förändrad

Solnedgång i Chicago juli 2011

Hemma igen. Förändrad men ändå likadan. Eller? För varje resa jag gör så är det som att något inom mig förändras. Under vissa resor märker jag det knappt för att förändringen inom mig är så liten, nästan försumbar. Under vissa resor är det som att det bara är ett skal av mitt forna jag som återvänder hem och allt inom mig är förändrat, omskapat och förnyat. Att resa bort blir som att hitta sig själv. Och nu är jag hemma igen från ytterligare en resa. En resa som förändrat mig, påverkat mig. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som har hänt, vad som har förändrats. Men jag kan känna det inom mig. Under resan har jag vandrat långa sträckor varje dag och jag har fått tillfälle för reflektion, eftertanke. Under dessa vandringar längs gator och gränder är det som att själen hunnit ifatt min kropp. Jag har mött och kanske inte försonats med mina inre demoner men jag har lärt mig att acceptera deras närvaro. De finns fortfarande kvar men vi vandrar nu längs samma gator och gränder, de jagar mig inte på samma sätt som de gjort tidigare. Visst, de kommer att jaga mig igen och jag kommer säkert att förneka deras existens och försöka fly från dem. Men något inom mig har förändrats.


Kommentarer
Postat av: Carola Johansson

Åke...

Det finns bara två säkra saker här i livet. Det ena är döden, det andra är förändring. Det ena innebär slutet, det andra, en början...

Kram

2011-08-10 @ 23:07:41
Postat av: J. Åke Englund

Tack, och kram :)

/Åke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback