Åker hem?

Är ledig några dagar och passar på att hälsa på en vän och samtidigt resa tillbaka hem. Tillbaka till staden där jag är född, tillbaka till staden där min pappas grav ligger, tillbaka till staden där jag tillbringat loven när jag växte upp. Det ser konstigt ut när jag skriver det, det låter konstigt när jag läser det. Åker hem. Vad är mitt hem egentligen? Är det där jag är född, är det där jag är uppväxt, är det där jag bor idag? Är det där familjen jag växte upp med lever? Är det där min pappas grav ligger? Är det där de som jag i vuxen ålder kommit att se som min familj lever? Är det där jag känner mig som mest hemma? För i så fall är det inget av alternativen. Har först i vuxen ålder funnit städer, miljöer och människor som får mig att känna mig hemma. Men allra mest känner jag mig hemlös.


Kommentarer
Postat av: "paul"

hemlös, det är jag med, och varit länge nu, bokstavligt talat!jag har jobb men det är svårt att få egen lägenhet når man jobbar på timmar iallafall.

jag unnar inte någon att vara hemlös, det känns fruktansvärt och är påfrestande. men det viktigaste är att känna sig hemma i sig själv...håller du inte med?

/ha de JÅE

2011-08-19 @ 08:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback