Drömfärder på platt skärm



Efter att ha varit hemma i Sverige mindre än 48 timmar så började jag fundera över höstens resa. Jag har sedan tidigare planerat att åka till Washington då det är en filmfestival där samtidigt som jag fyller år. Men efter att ha besökt Washington under denna resa så kände jag instinktivt att jag vill åka någon annanstans och jag började surfa runt på nätet på jakt efter en filmfestival i annan stad men under samma tidpunkt. Jag fann snabbt en stad som kändes instinktivt rätt, Seattle. Osäker på vart Seattle låg började jag söka efter kartor på internet och fann snart information om Seattle och vart det ligger men jag fann mig själv sakna en kartbok eller jordglob. Saknade känslan av att, som när man var barn, snurra på jordgloben eller titta kartboken och titta efter länder och städer i fjärran världsdelar samtidigt jag drömde mig bort. Att titta på en bildskärm blir inte riktigt samma sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback