Frisläppt fantasi

Som barn var en av mina största drömmar att bli författare men min fantasi fick ingen näring, min fantasi var satt i kedjor och fångad i en källare utan ljus. Först som vuxen har min fantasi fått näring, jag har funnit pennan som blivit det trollspö som slagit sönder kedjorna som fängslat min fantasi och jag har slagit upp källardörrarna och släppt in dagljuset. Men likt ett en livstidsfånge som plötsligt funnits oskyldig och blivit utsläppt har så min fantasis ögon långsamt fått vänja sig vid det starka ljuset. Ovan att kunna röra mig efter att ha suttit fängslad har jag fått lära min fantasi att först krypa och sedan resa sig åter. Jag har fått lära min fantasi att gå och ta sig framåt på egen hand.
I början var det en skrämmande erfarenhet att röra sig i ett landskap där fantasin fick fritt spelrum men med tiden har jag tagit makten över mina fantasier genom att släppa dem fria. Jag har kompletterat pennan med en pensel så att jag kan måla mina fantasier i regnbågens färger och efter att ha skänkt mina fantasier näring har jag lämnat det förflutna där fantasin mest bestått av en ensam vandring i den öde skräckens vildmark till att idag vara som att vandra på en blomstrande äng om sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback