Sökes: Det glamorösa livet!

När jag gick ut med hundarna på en eftermiddagspromenad så ringde mobilen precis när jag kommit ut genom porten. Jag svarade samtidigt som hundarna drog mot närmsta träd för att utföra sina behov. Vi gick vidare samtidigt som jag pratade i telefon och när vi gått en bit så möter jag en vän och naturligtvis så bestämmer sig en av hundarna för att bajsa samtidigt som den andra hunden drar för att hälsa på min vän. Jag håller fast telefonen mellan hakan och axeln och försöker fortsätta konversationen i telefonen. Jag är förkyld, mina glasögon är trasiga då hundarna tuggat på dem, jag har inte rakat mig på tre dagar och nu försöker jag plocka upp hundbajs med ena handen där jag har bajspåsen, i den andra handen håller jag hundarna varav den ena drar mot min vän och den andra hunden är allmänt livrädd och drar åt andra hållet. Mitt i allt detta försöker jag bevara min balans och någon slags värdighet. Var är det glamorösa livet?


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja, det undrar jag med...

2009-11-02 @ 16:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback