Kultur kostar

Jag fick tag på en biljett till "Svansjön" med Moldaviska Nationalbaletten och Prima Ballerina och Premier från Bolshoiteatern, ett tillfälle som kanske inte skulle uppenbara sig igen så jag tog tillfället i akt. Mellan arbetet och baletten när jag var hemma och bytte om så ringde telefonen och jag talade i telefon under tiden jag bytte om. När jag väl var färdig och slog igen dörren så insåg jag att nycklarna till lägenheten låg inne i lägenheten. Gjort var gjort och det var inte så mycket att göra åt det så jag gick på balettföreställningen. När föreställningen var över så begav jag mig hemåt, kände på dörren en sista gång men fick lov att inse faktum och ringa till väktarbolaget som skickade en väktare för att öppna åt mig. Via telefon fick jag instruktioner om hur mycket det skulle komma att kosta och att jag måste kunna legitimera mig och att namnet på legitimationen måste stämma med namnet på dörren. Inte mycket att orda om och 20 minuter senare kom väktaren som låste upp åt mig. Mitt rykte hade föregått mig så han visste vem jag var så legitimation var överflödig. Att låsa upp dörren kostade mer än biljetten för att se "Svansjön" med Moldaviska Nationalbaletten och Prima Ballerina och Premier från Bolshoiteatern. Kultur kostar...


Kommentarer
Postat av: EmelieLiljeberg - Känd som Ämmi

Härlig blogg :)

Hoppas du har haft en bra dag?

Kramar

Postat av: Helen

Tyckte du om Svansjön? Får jag fråga vad det kostade att låsa upp dörren? (nyfiken)

2009-03-19 @ 22:08:15
Postat av: Åke Englund

Hej Helen

Dans, och balett i synnerhet, är så pass nytt för mig och jag kan inte alla koder än så länge och därför kan jag nog inte ta till mig och uppskatta det till fullo. Så därför kanske det inte gav mig så mycket som jag hoppats men det var roligt att se och där min uppskattning för dansen brast, där kompenserade musiken min upplevelse.

400 kronor kostade det att låsa upp dörren... Man lär sig något nytt varje dag :)



2009-03-20 @ 00:05:29
URL: http://www.akeenglund.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback