Demokratiutövning

När jag satt på ett fackmöte idag så insåg jag att jag aldrig talat på ett torgmöte. Det kanske inte är något som så många gjort visserligen, men faktum är att jag gjort så mycket annat som har med demokratiutövning att göra. Jag har suttit med i en styrelse, jag har kandiderat till en ordförandepost och jag har deltagit en kongress. Jag har debatterat i tv, tidningar och radio. Jag har deltagit i demonstrationer. Men, jag har aldrig talat på ett torgmöte. Så fort jag tänkt tanken så visste jag att det är något som jag måste göra. I samma ögonblick så insåg jag att jag är livrädd inför tanken på att hålla tal på ett torgmöte. Men det känns som en intressant utmaning och något att lägga till min mål/drömlista.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

jag tror nog att du kommer halla tal pa ett torg. du lyckas ju fa gjort det mesta du skriver upp pa den där listan:)

2008-09-10 @ 17:41:16
Postat av: Åke Englund

Tack Rebecca!

Det är något magiskt med den där listan för jag tycks få det mesta gjort :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback