Läslust

Under lunchrasten satt jag och läste samtidigt som jag åt min lunch. En arbetskompis hade rast samtidigt som mig och även han läste en tidning. Vi var helt inne i vårt läsande och efter en stund tittade jag upp för att se vad han läste för han var verkligen förlorad i sin tidning. Det visade sig att han läste Aftonbladets sportbilaga. Jag i min tur läste ett reportage i Cosmopolitan om sex typer av män som man, enligt artikeln kunde dela in alla män i. Jag skrattade åt situationen då jag läste en tidning som en stereotyp homosexuell kille skulle kunna tänkas läsa, medans min heterosexuella arbetskompis läste en tidning som en stereotyp heterosexuell kille skulle kunna tänkas läsa. Jag påpekade situationen för min arbetskompis och han skrattade åt det hela. Fördomar eller inte men det såg lätt komiskt ut samtidigt som det visar på den avslappnade stämningen vi har på min arbetsplats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback