Sinneskarta

Talet som jag arbetat på till retorikkursen gick över förväntan, såväl att hitta argumenten som att finna en bra avslutning på talet gick bra. Att framföra talet är ju ingenting nytt för mig men jag känner att jag växt med kursen så talet fick en udd som det saknat om jag skrivit det utan att gå retorikkursen. Något som jag däremot börjat arbeta med under kursens gång är mindmapping, något som jag inte använt tidigare. Mindmapping ska vara ett sätt att använda hela hjärnan och få vara kreativ, bildlig och kunna ordna ett kaos till en logisk och analytisk struktur där man kan se en helhet med många detaljer. Men jag känner mig inte helt bekväm med arbetssättet trots att det känns som ett arbetssätt som skulle passa mitt sätt att tänka. Men jag kämpar på för att göra det till mitt.


"Att vara medveten om att man är okunnig är ett stort steg mot kunskap"

-Benjamin Disraeli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback