Att påverka spiralerna

Min semester närmar sig med stormsteg och jag försöker att hinna ifatt allt arbete jag har på jobbet så att jag kan lämna ett tomt skrivbord efter mig, inte för att jag har ett skrivbord men det är mer en metafor för vad jag vill beskriva. Så just nu är det mycket arbete och mycket känslor, jag får agera ledare på ett tydligt sätt när jag håller i möten, utbildar medarbetare och har utvecklingssamtal. Samtidigt känner jag mig mer levande än vad jag gjort tidigare, jag tror starkt på att livet är som en spiral och att man i mångt och mycket kan styra spiralen uppåt eller nedåt, man får vad man ger. Detta gäller allt ifrån att ge feedback på arbete till att ge bort saker eller sin tid, man får tillbaka det i andra former. Idag lärde jag en medarbetare ett arbetsmoment från början till slut genom att gå igenom alla stegen i arbetsmomentet och samtidigt vara öppen för frågor och det kändes så bra, jag kände mig så levande att det nästan är kusligt.

Under kvällen fikade jag med en vän som jag inte träffat på länge och vi pratade mycket om saker som hänt sedan vi träffade senast och det var fantastiskt att se hur levande hans ögon var och jag kunde verkligen känna energin stråla från honom när han berättade om hur kul det var när man upptäcker att livet består av möjligheter och inte svårigheter. Återigen kom min spiralteori upp om att man får vad man ger och att man själv kan påverka spiralen uppåt eller nedåt, man får tillbaka allt man ger ut, jag menar inte detta på något flummigt sätt om universums energi och sådant utan jag tror mer att det handlar om ett sinnestillstånd, en attityd och en öppenhet för att emot det man ger.

 

Dagens låt är Evighet med Thomas Andersson Wij


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback