Att mota radslan i en bankomatko

Kanner mig lite dagvill men jag har kommit fram til att det ar torsdag den juni och klockan ar 17:15 lokal tid. Det ar
17 grader ute och lite gramulet, ar lite frusen da jeansen jag lamnade in till skraddaren igar inte ar fardiga forran om nagra timmar sa jag har tillbringat sa mycket som mojligt av dagen inomhus. At bacon, agg och rostat brod med te och juice till frukost pa en Diner i hornet av 34 St och 8th Av, inte den godaste frukosten men, jag som aldrig ater frukost hemma, har vant mig vid att ata en rejal frukost sa att jag star mig under dagen. Gick pa bio och sag Oceans 13, snygg och underhallande film men helt utan kansla. Sag den dock pa en biograf som ligger i Chelsea i samma hus som det beromda Chelsea Hotel. Biografen var verkligen fantastisk, att ga pa bio har ar verkligen en helt annan upplevelse mot hemma i Sverige. Har suttit pa Starbucks inne pa bokhandeln Barnes and Noble pa 6th Av och last "I Had to Say Something" av Mike Jones, han var pa samma bokhandel igar kvall och laste ur sin bok och svarade pa fragor fran oss i publiken, jag kopte ett signerat ex som jag nu borjat lasa.

Pa mina resor saval till Brasilien som Thailand har jag alltid haft problem nar jag ska ta ut pengar fran bankomater och jag har alltid haft stod och hjalp av kompisar da jag far hjarnslapp framfor varje form av bankomat utomlands. Sa en av mina storsta radslor har varit det ogonblick nar jag ska ta ut pengar fran en bankomat. Att flyga sjalv, vara ensam i en 8-miljonersstad eller knarklangaren igar ar ingenting mot vad jag kanner for att ta ut pengar fran en bankomat. Och idag var det sa dags, mina kontanter var slut och jag fick stalla i kon till en bankomat, andas lugnt och samla mig. Och jag lyckades! Kande mig som ett barn som vunnit pa tivoli och ville bara hoppa jamnfota och krama personen bakom mig i kon men hon sag inte ut att dela min entusiasm sa jag lat bli.

Kommentarer
Postat av: Johan

Byxlös i NY, du gick väl inte på stan så? :P
Jag tycker du gör det bra att resa sådär på egen hand. Måste vara skönt på ett sätt då du slipper kompromissa och kan göra precis vad du vill. Men samtidigt tycker jag att det låter lite scary...utelämnad helt åt sig själv..
Men måste vara hur mkt som helst att uppleva, möjligheter till kulturella upplevelser är väl tex helt fantastiska där.. *avundsjuk*
Take care!
Johan

2007-06-14 @ 23:59:17
Postat av: Ake

Nej helt byxlos var jag inte men lite kallt har det varit med shorts senaste dagarna. Idag nar jag fatt tillbaka jeansen sa ar det sol igen, naturligtvis.
Tro mig, det ar sa mycket att uppleva och det kanns som att jag ser nagot nytt hela tiden, shoppingen blir nog lite mer an vad jag tankt mig dock, kommer att hata vaskan pa hemvagen :)
Ha det
/Ake

2007-06-15 @ 19:10:24
Postat av: Benny

skrattade när jag läste att du som håller föredrag,åker till usa ensam och nyss blivit rånad beskriver rädslan för en maskin värre än något annat. förlåt men jag kunde inte låta bli.välkommen hem!

2007-06-25 @ 12:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback