Söndag eftermiddag

Söndag, ledig från jobbet idag, har städat, diskat, sorterat papper och sorterat bland mina skivor, slängt en massa skräp, förstår inte att jag kan samla på mig så mycket? Har flyttat in blomman, den som jag fick vid min föreläsning senast, in till köket. Kände verkligen att den passade bättre där, den hörde liksom hemma där. Har pratat med F om hans planerade tatuering, jäklar va sugen jag är på att göra en till. Jag skulle vilja ha den på ett mer synligt ställe den här gången, pendlar mellan att vara helt övertygad om att jag ska göra en till att få tvivel om det är rätt ställe att göra den på. Men sugen är jag allt. Kvällen kommer att tillbringas med lite köttfärdbiffar inlindade i bacon med ugnsstekta grönsaker och potatisgratäng och lite Lavazza-glass till efterrätt. Kvällen kommer att tillbringas framför deckaren ?Third man out? som jag köpt i New York. Har lyssnat på George Michael och Robbie Williams jazzskivor, skön musik på en söndagseftermiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback