Efter reportaget

Artikeln i Borås Tidning har nu publicerats med titeln "En ödmjuk kille med vass penna". Jag beskrivs som en kille brinnandes för att skapa större förståelse för homosexuellas situation. Är riktigt nöjd med artikeln och känner att Christian Dahlgren fångat vårt samtal på ett bra sätt. Har fått en smått otrolig respons från arbetskompisar, kunder på jobbet men även från folk på stan och även mottagit en mängd sms. Har fått kommentarer som: "bra gjort", "starkt" och "bra artikel". Har flyttat i samma veva som artikeln publicerades så jag har ingen telefon inkopplad, så jag vet inte om någon ringt hem till mig, men en person med samma efternamn som mig har fått ett telefonsamtal hem om artikeln. Ett positivt samtal visserligen men det väcker minnen från den tiden när jag kom ut i tidningsartiklar och tv när jag bodde i Eskilstuna. På den tiden var tyvärr inte alla samtal positiva vilket ledde till att jag valde att inte stå med i telefonkatalogen när jag flyttade ihop med F. Har inte haft sådana problem sedan jag skaffat nummer i eget namn trots att jag inte har hemligt nummer och är än mer officiell nu när jag kombinerar mitt ICA-jobb med föreläsningar om homosexualitet och debattartikelskrivande i bland annat Borås Tidning. Ska bli intressant att kolla min telefonsvarare när telefonen kopplas in i min nya lägenhet men det tar ett par dagar tills dess. Är dessvärre lite korkad när det gäller eventuella hotbilder på grund av min öppenhet, tvärtom så är det andra som påpekar att jag borde vara lite mer försiktig. Borde lära mig att lyssna mer på andras varningar kanske, ta hand om mig själv mer och allt det där... Nåja, är riktigt nöjd med artikeln och får stor och positiv respons på det hela taget. Det positiva tar över det negativa. Måste komma ihåg att skicka en kopia av artikeln till F.


Kommentarer
Postat av: Benny

Håller med dom andra om att det både är starkt och vågat att göra en så öppen intervju där du lämnar ut stora delar av ditt liv. Önskar jag hade samma styrka. Det känns som man känner dig nu när man ser och hälsar på dig i ica affären. Ha de bra!

2006-11-02 @ 14:04:13
Postat av: Benny

Otroligt starkt att utlämna sig så som du gjorde i artikeln, önskar att jag hade hälften av det mod du har. Känns nästan som man känner dig nu när man hejar på dig i affären. Ha de!

2006-11-02 @ 23:22:40
Postat av: Annie

Jag tycker att artikeln var kanonfin, måste erkänna att jag fällde en tår eller två när jag läste den. En fin berättelse, jag hejar på dig.. stå på dig!

2006-11-08 @ 17:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback