Queer as folk USA

Queer as folk USA

Jag har börjat se den amerikanska versionen av engelska ”Queer as folk”. De första avsnitten var pinsamt, nästintill smärtsamt dåliga kopior av den engelska versionen. Vilket i och för sig kanske inte var så konstigt, originalserien är ett mindre mästerverk som den amerikanska versionen i början kopierade rakt av. Man har flyttat handlingen till en stad i USA, handling och dialog är snarlik originalserien fast med enormt dåliga skådespelare, i början ville jag bara blunda, så pinsamt dåligt var det, men jag fortsatte att se några avsnitt och nu har jag fastnat för serien. Den engelska originalserien hade sammanlagt 10 avsnitt och jag har nu sett 14 avsnitt av den amerikanska versionen vilket gör att handlingen utforskar karaktärernas liv på ett sätt som inte gjordes i originalversionen vilket gör att den börjar hitta sin egen stil. Den är inte bra på samma sätt som originalserien men jag har fastnat och vill bara se nästa avsnitt. Första säsongen består av sammanlagt 22 avsnitt men som tur var så köpte jag säsong 2 när jag var i New York. Jag känner att jag behöver ledigt från jobbet och stänga av mitt social liv tills efter jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback